Systematic Literature Review: Strategi REACT untuk Meningkatkan Kemampuan Koneksi Matematis Siswa

Authors

  • Ririn Hutneriana Universitas Negeri Semarang, Indonesia
  • Isti Hidayah Universitas Negeri Semarang, Indonesia
  • Isnarto Isnarto Universitas Negeri Semarang, Indonesia
  • Dwijanto Dwijanto Universitas Negeri Semarang, Indonesia

Keywords:

REACT strategy, mathematical connection

Abstract

Abstrak. Salah satu kemampuan yang harus dimiliki siswa dan penting dalam pembelajaran matematika yaitu kemampuan koneksi matematis. Dalam pembelajaran matematika antartopik memiliki keterkaitan, sehingga siswa perlu untuk bisa mengkaitkan atau mengkaitkan suatu topik dengan topik yang lain. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui strategi REACT dapat meningkatkan kemampuan koneksi matematis siswa. Metode penelitian yang dipilih dalam penelitian ini adalah metode SLR (Systematic Literature Review). Pengumpulan data dilakukan dengan mendokumentasi dan mereview semua artikel mengenai strategi REACT yang diterbitkan dalam kurun waktu 2015-2022. Artikel terpilih menyajikan teori yang didasarkan pada deskripsi yang saling bergantung dan mendukung strategi REACT.


Abstract. One of the abilities that students must have and important in learning mathematics is the ability to connect mathematically. In learning mathematics, there are interrelated topics, so students need to be able to link between one topic with other topics. The purpose of this study was to determine the REACT strategy could improve students mathematical connection skills. The research method chosen this study is SLR (Systematic Literature Review) method. Data collection was carried out by documenting and reviewing all articles of the REACT strategy published in the 2015-2022 period. Selected articles present theories that are based on descriptions of interdependence and support of the REACT strategy.

Downloads

Published

2022-09-30

Issue

Section

Articles